21 Mart 2012 Çarşamba

Profiterol

Profiterol



Büşra'nın profiterol yapabildigini duydugumda cok sevinmistim ve yaptıgı profiteroulu yedigimde sevincim katlanmıstı cunku hazır gibiydi ve cok lezzetliydi. tarifi almak icin hemen gerekeni yaptım ve iste paylasıyorum

not: hamurunu hazır olarak satan bazı yerler varmıs duyduguma gore,ama ben hamurunu da kendim yaptım

Hamur Malzemeleri
Yarım paket margarin
1 bardak su
1 bardak un
2 adet kesme seker
3 yumurta


İç krema malzemeleri
2 bucuk bardak süt
2 çay bardagı toz seker
1 cay bardagı un


Çikolata sosu malzemeleri
2 bucuk bardak süt
1 bardak şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı un
1 paket vanilya


Yapılışı
* hamur icin margarini suda eritin, kısık ateste olsun
*icine sekeri ekleyin
*unu ekleyin, kenarda sogusun..
*sonra icine yumurta koyup çırpın
*ve bir kasıkla alıp tepsiye dizin
*160-170 derecede fırına verin



*bir tencerede krema malzemelerinin hepsini pişirip çırpın

*çikolatalı sos icin ayrı bir tencerede malzemelerdeki tozları karıstırın,
*üzerie sütü döküp karıstırarak pişirin,
*son olarak çırpın..



*pişen hamurların içlerini tamamen ayırmadan acın
*içlerine hazırladıgınız kremasını doldurup servis tabagına dizin
*en ustune de hazır olan çikolata sosunuda döküp tercihe gore cevizle vs. süsleyin.. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder