4 Nisan 2012 Çarşamba

Gül Tatlısı

Gül Tatlısı



Gectigimiz ramazan Almanya'da ki Iraklı komsularımızı davet ettigimizde yapmıstım bu tatlıyı, seklini ve tadını cok begenmekle beraber tarifini de almıslardı benden:) zaten arkadasların evinde 'Geleneksel Turk Yemekleri' adli koca bir kitapları var, Turkiye'ye de gelmisler daha once, turk yemeklerini seviyorlar yani, yapmaya da calısıyorlar..
 o davette bir de mucver yapmıstım degisik gelir onlara diye, ama meger onlar da mucver tarzı birsey yapıyorlarmıs..
Bir de bana ilginc gelen, ramazandan sonra baska bir gun yine onları yemege davet ettigimde mercimek corbası yapmıstım corba olarak, ve sasırıp "ramazanmıs gibi hissettik, Irak'da mercimek corbası sadece ramazanlarda yapılır" demislerdi.. bizdeki gullac gibi.. mercimek corbası ramazan corbasıymıs:)
Gül tatlısına gelince, ben bu tatlıyı ilk bizim Sukran teyzeden ogrendim.. ama en son yapısımda internetten bir bakayım dedim  ve bir iki malzeme fazlasıyla bu tarifi buldum, tarif şöyle:

Gül Tatlısı
malzemeler

1 bardak sıvı yag
1/2 bardak yogurt
1 bardak irmik
1 yumurta
yarım paket margarin
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
1 yemek kaşıgı sirke
1 tutam tuz
aldıgı kadar un
(isterseniz hamura toz halinde ceviz,fındık ekleyebilirsiniz, ben bunda oyle yaptım)

Şerbeti

3 bardak su
2,5 bardak seker
çeyrek limon suyu


*butun malzemeleri koyup guzelce yogurun
*onemli bir nokta; unu azar azar ekleyin, birden koyunca fazla gelebilir hamurunuz sert olur.. yumusak olsun.
*yogurma işlemi bittikten sonra hamuru ikiy ayırıp merdaneyle acın
*yarım parmak kalınlıgında olunca cay bardagı ile hamuru kesin
*kestiginiz dort tane yuvarlak hamuru ucları ust uste gelecek sekilde yanyana dizin
*rulo seklinde sarın
*ortadan ikiye kesip, kesilen yer altta kalacak sekilde tepsiye dizin
*arzuya gore ortalarına ceviz fındık koyup suslenebilir
*serbet soguk, tatlı sıcak olacak


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder