16 Nisan 2012 Pazartesi

Tarhana Çorbası

Tarhana Çorbası


Tarhana corbasını ilk yaptıgımda iki haftalık evliydim, yeni ev kurmayıp esimin bekar evine yerlestigim icin, onceden zaten evde olan malzemeler vardı.. onlarla yemek yapayım deyip dolapta tarhana buldum, internetten de tarhana corbası tarifine bakıp guzel bir tarhana corbası yaptım... en azından ben "guzel bir tarhana corbası" yaptıgımı zannettim.. corba hazır oldugunda annemin yaptıgı mis gibi corbayla uzaktan yakından alakası yoktu.. meger tarhana corbası yapıyorum diye, irmik kullanmısım tarhana sanıp:)) yani herhalde irmikti.. su an onun ne oldugunu cok hatırlamamakla birlikte tarhana olmadıgından kesin eminim:) nerden nereye iste, tarhanayla irmigi ayırt edemeyen hanım bir gun yemek tarifleri blogu hazırlayacak, kimin aklına gelirdi.. benim gelmezdi...:)
  neyse sonra Turk bakkalından bir paket tarhana alıp , tarifi de annemden alıp guzel bir corba yaptım, bu sefer oldu, tarhanalı tarhana corbam, irmikli tarhana corbama gore cok daha lezzetliydi:)
  sadede gelmek gerekirse, evde varsa tarhana corbanıza sucuk da koyabilrisiniz, dilim dilim.. cok guzel tat veriyor.. tarife gecelim:


Tarhana Çorbası


Yarım su bardagı tarhana
1 yemek kasıgı tereyagı
1 yemek kasıgı domates salcası
tuz
su

yapılısı:
*bir kasede tarhanayı 1 bardak su ile eritin.. corbayı yapmadan bir iki saat once koyabilirisiniz, pirinc ıslatır gibi.. ama illa oyle olması da gerekmez. tarhanayı suda eritin.
*Tereyagını tencerede eritip, domates salcasını ekleyin
*salcayı azıcık kavurduktan sonra, kasedeki su-tarhana karısımını uzerine ekleyin
*bir iki karıstırıp azar azar su koyarak kıvamını belirleyin.. tuzunu da koyduktan sonra bir tasım kaynasın, corba hazır..


1 yorum:

  1. bayılırımm kii..:)
    kış aylarının vazgeçilmezi..
    ellerine saağlık canım.
    acemilikte hepimizin mutfakta hüsranları varr.:)))
    önemli olan geliştirmemiz kendimizi.
    çok şey öğreniyor insan bloglar sayesinde.:)
    takipçinimm.
    bende beklerim arzularsan.
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil