14 Temmuz 2012 Cumartesi

Cilek Receli

Cilek recelini cok seven kocam icin yine kollari sivadim ve guzel mis kokulu bir recel yaptim:) eskiden bildigim ve yaptigimin aksine cilekleri minik minik dograyarak yaptim, bunu annemden gormustum, boyle dogranabilecegini bilmiyordum, ama kesinlikle minik minik olunca receldeki cilekler cok daha guzel oluyor.. buyrun tarifi

Cilek Receli
1 kg cilek
4 su bardagi seker
Yarim limon suyu

Yapilisi

* Cileklerin saplarini cikarip kesme tahtasinda minik minik kupler seklinde dograyin
* bir tencereye akyarip uzerine 4 bardak sekeri dokun
* bir gun bu sekilde beklesin,sekerler iyice erisin, su haline gelsin. ben genelde aksamdan bu islemi yapip sabaha kadar bekletiyiyorum
* bekleme isi bittikten sonra orta ateste yarim saat kadar kaynatin
* cay tabagina bir kac damla damlatip dolaba koyun, 5 dk sonra kivamina bakin, ona gore kaynatmaya devam edin ya da altini kapatin
* altini kapattiktan sonra limonunu da ekleyip cam kavonaza koyun ve sogutun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder