9 Temmuz 2012 Pazartesi

Firinda Somon Baligi

Bu seferki tarif esimden.. ikinci hamileligimde hamsiden baska balik sevmeyen bana balik yedirmeye kararli olup , somon baligi tarifine kendisi bakip, bir de baligi elleriyle hazirlayan sevgili esim iki yilda bu isin ustasi oldu..

bazen denk gelirsek taze somon aliyoruz, bazen de dondurulmus olarak aliyoruz, yanina da patates puresi ve havuc salatasi yapinca benim favori üçlüm oluyor.. bazende yanina spagetti makarna yapiyoruz, oyle de guzel oluyor..

Almanya'da aldigimiz somonlar tamamen kilciksiz, löp et yani tavuk gibi, zaten onun icin cok severek yiyebiliyorum.. yoksa baligi sevmedigimden degil , kilcikli oldugundan yiyemiyorum.. evlenmeden once annem ayiklardi kilciklarini, evlendikten sonra da esim.. ama bakti ki bu is bitmiyor, kilciksiz balik buldu bana:))

Ama son Turkiye ziyaretimizde orda da somon aldik, ordakilerde az da olsa kilcik vardi, ama yine de lezzeti harika.. kilciklari da buyuk oldugu icin ayiklamasi cok da dert degil..

Firinda Somon Baligi

Malzemeler
somon baligi
tuz, kekik, karabiber,
pulbiber
zeytin yagi
1-2 avuc su

yapilisi
* buyuk bir kaseye somonlari koyduktan sonra uzerine baharatlari ekleyip zeytinyagi gezdirin, goz karari bir iki avuc su da koyduktan sonra karisimi somonlara yedirin
* firin tepsisine folyoyu serip yirtmadan somonlari uzerine yerlestirin, sonra folyoyu uzerine kapatip yirtin. acik kalana kenarlarini acilmayacak sekilde guzelce kapatin, bosluk kalmasin
* 180 derece firinda 25-30 dk pissin, sonra folyonun uzerini yirtin , 5 dk da o sekilde pissin, firinsa somon hazir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder