15 Ağustos 2012 Çarşamba

Etli Patlican Yemegi

Sevgili esimin aldigi patlicanlarla ne yapsam diye ararken internette guzel ve kolay bir tarifle karsilastim..  Mutfakdili.blogspot.com adresinden aldigim bu guzel tarifi kendimize ore ufacik degisikliklerle hazirladim, ve gecer not aldim:)
patlicanlarin kizartilmiyor olusu hem kalori acisindan tercih edilecek bir durum, hem zamaniniz acisindan, hem de mutfagin temiz, evin de kizartma kokusuz kalmasi acisindan... Ben sevdim bu tarifi, tesekkurler mutfakdili :)

Ben tarifi kendi yaptigim sekliyle yaziyorum, ufacik degisiklikleri var o kadar..


Malzemeler

2 tane bostan patlicani
yarim kilo kuzu eti (kusbasi dogranmis)
2-3 tane domates
2-3 tane carliston biber
1 tane sogan
1 corba kasigi salca (ben biber salcasi kullandim)
yarim kasik tereyag
1 su bardagi su
tuz
nane, karabiber

Yapilisi

*  en basta kusbasi etleri bir tencereye koyup yarim bardak kadar su ilave edip kisik ateste pismeye birakin.. etler uzun sure pistiginde (yaklasik 1,5-2 saat)  cok guzel kivama gelince hazir..
* patlicanlari alacali soyup kup kup dograyin
* sogani yemeklik dograyin
* domatesleri kup kup dograyin, biberi de minik minik dograyin
* patlican ve digerlerini karistirip sarmisagi icine rendeleyin..
* hazir olan etleri patlicana ekleyip tuz ve baharatlarini koyun
* hepsini karistirip borcama yayin
*kucuk bir tavada tereyagi eritip salcayi koyun, salcayi bir iki cevirdikten sonra suyunu da koyup hafif kaynamaya baslayinca alin.
* hazirladiginiz salcali sosu borcamin uzerinde gezdirin.
* borcamin agzini folyo ile kapatip onceden isitilmis 200 derece firinda pisirin. patlicanlarin pismesi 40-50 dk suruyor.




2 yorum:

  1. etli yemekleri her zaman çok sevmişimdir....
    ellerine sağlık canım...
    harika görünüyor...

    banada beklerim...
    hiç gelmiyorsun :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurlerrr:)

      gelmez olurmuyum, gelicem gelicem, iki cocukla firsat buldukca hem kendim yazicam hem size gelicem:)

      Sil